Limon Çiçeği Kitapları

Sunday, November 19, 2006

12- Aşka Şeytan Karışır

Hande Altaylı'nın kaleme aldığı kitap tamamen tesadüflerle elime geçti. Cuma günü iş arkadaşlarım, haftasonu Bursa'ya gideceğim için iyi yolculuklar dilerken, birden kitap oku deyip elime tutuşturdular. İyi de yaptılar.

Bir kadının aşk hayatından bir kesiti anlatıyor. Ama benim ve çevremdekilerin alışık olduğu türden bir ilişki değil. Aslında ilişki demekde pek hafif kalıyor, ilişkiler yumağı. Bir zaman sonra aşka inancınız bile sallanıyor. Bir çırpıda, güneşli bir Bursa haftasonunda okuyup bitirdiğim kitap, sonunda öyle bir küfür sallamama neden oldu. Bu kadar da olmaz deyip, omuz silkip, ben yine aşk hayallerine daldım :)

Aldığım notlar :
"Aşkın sadece küçücük bir umuda ihtiyacı vardı. O umut olduktan sonra, insan sonsuzadek bekleyebilirdi."

"Aşık bir insanı aklıselime davet etmenin ne kadar beyhude olduğunu biliyordu. Jülide'nin dediği gibi, aşk şeytanın kemendiydi. İnsanıkıskıvrak yakalar, elini kolunu bağlar, her türlü deliliği yaptırırdı. Bir kez bu kemete yakalananı, ne ahlak, ne gurur, ne de mantık yola getirebilirdi. "

"Artık acı çekmenin inceliklerini öğrenmişti, direnmenin nafile olduğunu biliyordu. Buyur edeceksin, teslim olacaksın, paşa paşa çekeceksin çekeceğini. kural buydu. Zihninin, anılarının, en fenası da hayal gücünün sana işkence etmesine izin vereceksin. Dibe vurunca gerekiyorsa, küüt diye vuracaksın, payına beş bin gözyaşı düşüyorsa dökeceksin. Nasıl olsa sonsuza kadar sürmüyor ki, illa ki azalıp gidiyordu"


"Ben kendi çektiğim acıları biliyorum, kendi uzun gecelerimi, kendi korkularımı, kendi kuruntularımı, kendi şüphelerimi ... Ağladığım kadarını, anladığım kadarını biliyorum. Kendimi biliyorum bir tek. Peki yao, onun yaşadıkları ? Baksana ben yıllarca onun yasını tutmuş, ruhumda milyonlarca gedik açmış, travmalardan tarvma beğenmişken, o gelmiş, acaba bana hiç aşık oldu mu, diye soruyor. Belki onun da geçmiyordu geceleri, belki onun da kalbi bin delikten kanıyordu, ne malum belki o da aşkın zehirli oklarından kurtulmak için çırpınıp duruyordu ?"


Limon Çiçeği

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home